Pe data de 22 martie 2023, începând cu ora 14.00, în Sala mică a Consiliului Raional Ialoveni, a avut loc a șasea ședință de lucru a Consiliului Raional al Elevilor cu genericul „Comunicarea asertivă – beneficii și provocari”. La ședință au participat 28 de elevi – președinți ai Consiliilor locale ale elevilor. Agenda de lucru a inclus două subiecte:
1. Comunicarea asertivă-beneficii și provocări;
2. Diseminarea de informații de la Atelierul nr. 3 al Consiliului Național al Elevilor (CNE).
1.Comunicarea asertivă reprezintă o modalitate de exprimare a gândurilor și sentimentelor în mod deschis, onest, direct, respectuos, oferind argumente relevante pentru participanții la discuție, subliniind aspectele deranjante și modul în care am prefera să evolueze, în perspectivă, discuțiile . Comunicarea asertivă este un mod de a te face înțeles în fața celorlalți și, în același timp, de a respecta drepturile, opiniile și sentimentele auditorului. Fiind persuasiv, onest și calm, poți să oferi o opinie diferită de a majorității, să evidențiezi o posibilă problemă sau o consecință a unui comportament. Comunicarea de acest fel poate fi dificilă, mai ales la început, însă, pe măsură ce se aplică tehnicile de comunicare asertivă, se observă că reprezintă cea mai bună soluție pentru toate părțile implicate.
2.Reprezentanta CNE, Alina Corcodel, elevă la Liceul Teoretic „Andrei Vartic” din orașul Ialoveni, a comunicat despre aspectele discutate în cadrul Atelierului CNE ( teză semestrială la alegere, Regulamentul de constituire și activitate a Consiliului Național al Elevilor, probleme actuale care îi preocupă pe tineri etc.)
Elevii au fost familiarizați cu tipurile de comunicare interpersonală, cu particularitățile specifice ale acestora, au exersat jocuri de rol în grupuri si au realizat un test de identificare a gradului de asertivitate.
La finalul ședinței s-a ajuns la concluzia că, în viața socială/ școlară, comunicarea are un rol esențial, vital, de aceea elevilor li se recomandă să conștientizeze impactul abilitaților de comunicare în atingerea succesului școlar și social.